Každý z nás už někdy nakupoval na internetu. Můžeme zde nakupovat téměř cokoliv. Od elektroniky přes IT vybavení, doplňky do kuchyně sportovní vybavení nebo běžné nákupy. Dají se zde nakupovat dokonce i dražší věci jako nemovitosti či dopravní prostředky. Obliba internetového nakupování tkví většinou v nízké ceně a rychlé dopravě. Díky internetovým vyhledávačům si můžeme stanovit parametry a ty pak odvedou veškeré vyhledávání za nás.
Ušetříme si tak dlouhé hodiny vysedávání u monitoru, aniž bychom opomíjeli nějakou nabídku. Nakupování internetu má však i svou stinnou stránku. Týká se hlavně fyzické podoby zboží a osobního kontaktu s prodejcem. Ne vždy máme možnost vyzkoušet si zboží před zaplacením nebo se pobavit o zboží osobně s prodejcem. Toho využívají některé e-shopy, kdy vytvoří věrohodné stránky, nechají si zboží zaplatit, ale už zboží nedodají. Navíc ne vždy se dají peníze vymáhat zpět.
U internetového obchodu však převažují pozitiva nad negativy. Jsou dostupné všem, kdo mají připojení k internetu. Nenabízí nikomu protekční zboží a snadno a rychle může být daný produkt dopraven až k nám domů. Poslední dobou se rozmáhá také trend běžných nákupů. Místo toho abychom šli do obchodu sami provede nákup za nás zaměstnanec příslušné agentury.
Může se to zdát jako služba pro lenochy, ale pokud je člověk nemohoucí nebo časově vytížen jedná se o velkou fyzickou nebo časovou úlevu. E-shopy hlavně ty čínské se rozmáhají také ve světě smartophonů. Tam je nalezneme v podobě aplikací. Formou různých slev můžeme získat zboží, které za minimální cenu napodobuje originály luxusních značek.
Nevýhodou takových platforem je dlouhá doba dodání a neznalost kvality zboží. Často se můžeme divit co že jsme si to objednali.
Internet se stal zprostředkovatelem snad každé činnosti. Můžeme zde nakupovat, seznamovat se, povídat si, sledovat filmy, provádět virtuální prohlídky. Důležité je ale zapojit zdravý rozum a nenechat se unést příliš lákavou a výhodnou nabídkou.