Tuto škodovku nám poprvé představily roku 1996 a to Škodu Octavii první generace která se vyráběla buď jako sedan nebo combi, které bylo prostorné a na svou dobu docela moderní. Měla více variant motorizací jako byly například 1.4 MPI, 1.6 i, 1.8, 1.8 T, 1.9TDI a také 2.0. Jak je zde zmíněno, tak se vyráběly benzínové motory a naftové (diesel). Počet mís k sezení měla stejné jako všechny vozy a to 5. Tato škodovka byla pro ty bohatší lidi, kteří si jí mohly dovolit jiný když, chtěly něco od škodovky tak tu byly předchůdci jako byla škoda felicia, škoda favorit, škoda forman, škoda felicia Pick-up. Měli také více variant výbavy. Patřili mezi ně Lx, GLX nebo také oblíbený Laurin a Clement to byla božská a velmi krásná výbava. Vyráběli se také Škoda Octavia RS což byl víceméně sportovní verze vozu.
V roce 2004 byla představena druhá generace Octavie ta už byla velice moderní a mela vypracované detaily ať už se bavíme o interiéru nebo z venku. Měla třeba oproti první generaci xenonová světla prošlo to celkovou vizualizací. Další věcí bylo to že druhá generace byla podstatně vetší, jak první ať už to byl sedan nebo combi. Obrovskou výhodou bylo že u combi byl velký zavazadlový prostor. V roce 2009 přisel na řadu facelift a sním první motory s turbem. Některé vozy byly vybaveny 6stupňovou převodovkou. I u druhé generace byla vytvořena verze RS. Také byla představena verze škoda Octavia Scout ta měla být na způsob SUV a víceméně tak vypadala na svůj rok výroby. Tyto vozy složily i Integrovanému záchrannému systému hlavně policii ČR, která s těmito vozy jezdí dodnes ale ty mají ovšem upravené motory a jejich předchůdci u polici byly například škoda fabia, škoda felicia
A v roce 2017 byla představena škoda Octavia III třetí generace která už je jak vozidlo z budoucnosti. Jak už to bylo mezi první a druhou generací tak i zde byla předělána přední světla na Led světlomety. Různými motorizacemi, které jsou především 2.0 TSi.